Jonge Gentse onderneemster lanceert met “Kimono Belge” nieuw 100% Belgisch modelabel

Gentse Sara Van Steenkiste maakt ondernemersdroom waar met Woman Up by Contrex®

Vrijdag 23 maart 2018 — Met Kimono Belge ziet een nieuw Belgisch modemerk het levenslicht. Sara Van Steenkiste realiseert hiermee haar kinderdroom. Kimono Belge is een collectie stijlvolle kimono's naar het Japanse model, die men kan dragen als kamerjas, jurk of jasje. De collectie wordt volledig in België ontworpen en geproduceerd met hoogwaardige stoffen in een kleine oplage zodat elk stuk uniek is. Zaterdag stelt Sara haar eerste collectie in première voor tijdens Night Shift Ghent. De actie Woman Up by Contrex® selecteerde Kimono Belge als eerste ondernemersproject dat gedurende de opstart ondersteund wordt met een crowdfunding campagne door Ulule, expertise, communicatie en een financiële toelage. Hiermee streeft Woman Up by Contrex® naar meer gelijkheid voor vrouwen die willen ondernemen.

Kimono Belge wil de authentieke kimono herlanceren in onze Westerse cultuur. We willen van elke kimono een waardevol item maken dat je met zorg draagt en zelfs doorgeeft van moeder op dochter, zoals in Japan. Ik heb het vaak heel jammer gevonden dat ik de kleren van mijn mama nooit heb kunnen dragen. Hoe fijn zou het niet zijn dat een vrouw haar Kimono Belge later kan doorgeven aan haar dochter,” aldus Sara Van Steenkiste.

INVESTEREN IN COLLECTIE EN ATELIER
Het nieuwe modemerk staat in haar kinderschoenen en werkt momenteel volop aan de financiering van nieuwe stukken, stoffen en atelier. Hiervoor krijgt Kimono Belge de steun van de actie Woman Up by Contrex® dat, naast een financiële steun van €2000, zorgt voor een crowdfunding campagne en Sara met expertise en professionele communicatie bijstaat om haar merk in de markt te zetten.

MEER INFORMATIE
Kimono Belge:

www.kimonobelge.be
 www.facebook.com/kimonobelge
www.ulule.com/kimono-belge

Woman Up by Contrex® :

OVER WOMAN UP BY CONTREX®
Met de actie Woman Up by Contrex® investeert Contrex® samen met het crowdfunding platform Ulule in het helpen van vrouwen om hun persoonlijk of professioneel project te realiseren. De actie stelt hiervoor middelen, advies en coaching ter beschikking van vrouwen om zich te lanceren. Woman Up by Contrex® heeft als missie vrouwen aan te moedigen om zich door niets tegen te laten tegenhouden om hun projecten waar te maken.

Woman Up by Contrex® wil zes projecten van vrouwen mee realiseren. Zij krijgen een crowdfunding campagne waarbij het opgehaalde bedrag verdubbeld wordt met maximum €2000 per project. Voorts wordt voor elk project een promotiefilmpje gemaakt en wordt het project voorgesteld aan de pers. De geselecteerde projecten worden gedurende het jaar door de experten van Ulule verder gesteund met raad en daad.
www.contrex.be/nl/woman-up-by-contrex

OVER CONTREX®
Contrex® is een natuurlijk mineraalwater, rijk aan calcium en magnesium. Daarom positioneert Contrex® zich, sinds haar ontstaan, aan de zijde van de vrouwen.  Een tekort aan mineralen komt namelijk vooral bij vrouwen voor. In België heeft meer dan een op drie vrouwen een tekort aan calcium. Dit cijfer stijgt naar meer dan een op twee vrouwen met een magnesium te kort. 1 liter natuurlijk mineraalwater Contrex® is goed voor 58% van de referentie-inname van calcium- en 19% van de magnesium referentie-inname per dag. Door dit van bij de aanvang te communiceren onderscheidt Contrex® zich als het natuurlijk mineraalwater voor vrouwen. Deze positionering liet toe de bekendheid van het merk op te bouwen en de getrouwheid van de consumenten te winnen. Zo is Contrex® sinds 40 jaar de natuurlijke partner van vrouwen en evolueerde het merk met hen, met hun verwachtingen en met hun perceptie van hun lichaam.

In het verleden was de slanke lijn het sleutelonderwerp voor de vrouwen. Dat is vandaag niet langer het geval: (resultaten van een Franse IFOP-peiling)

•  90% van de vrouwen vindt niet dat slank zijn bepaalt of zij zich goed voelen in hun lichaam, maar wel het zichzelf aanvaarden zoals ze zijn.
  • 90% van de vrouwen stelt weinig of geen grenzen aan wat ze kunnen bereiken.
  • 95% van de vrouwen zegt dat een verzwakte conditie hen beperkt in hun activiteiten.

Vrouwen verwachten vandaag dat het merk Contrex® hen anders aanspreekt dan voorheen. Zij willen niet langer erkenning voor hoe ze eruitzien, maar voor wat ze doen. Zij willen dat hun merk hen steunt, valoriseert en motiveert en zich niet beperkt tot hun uiterlijk.

Onze nieuwe “Niets Houdt Ons Tegen” campagne wil vrouwen begeleiden in deze erkenning. De campagne verwijst naar het belang van hun lichaam. Het volstaat niet om te willen maar om te kunnen. En hiervoor moet ook het lichaam volgen. Contrex® vervult hierbij een belangrijke rol: haar mineralen versterken het lichaam, zodat het niets tekortkomt. Dat is de essentie van de nieuwe slogan ‘Contrex®, volg je lichaam’.

Nestlé Waters heeft van oudsher als doel om merken op te bouwen op basis van hun intrinsieke eigenschappen om zo aandeelhoudersmeerwaarde te creëren. Vandaag wil het bedrijf ook een maatschappelijke meerwaarde genereren door haar merken ook een sociale functie te laten vervullen.

Het spreekt daarom voor zich dat Contrex®, sinds vele jaren een trouwe partner van vrouwen, het merk is dat vrouwen moet helpen bij het realiseren van hun project,

Het is dit, voor Nestlé cruciale maatschappelijke engagement, dat aan de basis ligt van Woman Up by Contrex®
www.contrex.be

OVER ULULE
Ulule is sinds 2010 een internationaal reward-based crowdfunding platform met als doel ondernemers, starters en creatievelingen een tool aan te bieden om het heft in eigen handen te nemen. Meer dan 21.000 projecten zijn al met succes gefinancierd op Ulule, goed voor 100 miljoen euro aan ingezamelde fondsen, van meer dan 1,8 miljoen gebruikers wereldwijd.

Individuen, verenigingen of bedrijven kunnen een project lanceren op Ulule na het bepalen van een realistisch doelbedrag, een vaste termijn en niet-financiële en exclusieve rewards die ze zullen aanbieden aan internetgebruikers in ruil voor hun bijdrage. Als het doel wordt bereikt of overschreden, ontvangt de projecteigenaar het ingezamelde bedrag, wordt het project gerealiseerd en worden de funders beloond met de beloofde rewards. Wanneer het doel niet bereikt wordt, zullen de funders die het project mee hebben gefinancierd kosteloos terugbetaald worden.
www.ulule.com

Sara Kimono Belge 1