Bijna 1 op 3* vrouwen wil ondernemen, maar doet het niet

Woman Up by Contrex® wil glazen plafond voor ondernemende vrouwen doorbreken

Vandaag lanceren Contrex® en Ulule de actie Woman Up by Contrex® om de droom van vrouwen die willen ondernemen te realiseren. Een duwtje in de rug is immers broodnodig. Slechts 1 op 3 ondernemers is een vrouw. Evenveel vrouwen wil ondernemen, maar amper 10% doet het. De actie Woman Up by Contrex® helpt daarom vrouwen om hun project te realiseren. www.contrex.be/nl/woman-up-by-contrex

Naar aanleiding van de Internationale Vrouwendag over gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen engageert Contrex® zich samen met het crowdfunding platform Ulule om zich op een duurzame manier aan de zijde te scharen van vrouwen die hun project willen realiseren.

Sinds 40 jaar positioneert Contrex® zich als het water van de actieve vrouw. Met de actie Woman Up by Contrex® maken we dit heel concreet. Het is ons doel om vrouwen aan te moedigen zichzelf te overtreffen en te realiseren door hun project waar te maken,” aldus Fabienne Liégeois van Nestlé Waters.

“WOMAN UP BY CONTREX® DOORBREEKT MET VROUWEN HET GLAZEN PLAFOND”
Bijna 1 op 2 vrouwen zegt dat ondernemen voor vrouwen moeilijker is dan voor mannen, omdat het niet te combineren valt met hun gezinsleven. 1 op 3 vindt dat vrouwen meer risico-avers zijn dan mannen. De meerderheid botst ook tegen hardnekkige vooroordelen over vrouwen die ondernemen. En voor 1 op 3 is dit alles een goede reden om niet te ondernemen als vrouw. Dit zijn de belangrijkste bouwstenen van het glazen plafond voor vrouwelijk ondernemerschap.

De actie Woman Up by Contrex® wil hier samen met vrouwen verandering in brengen.  Contrex® en Ulule geven vrouwen zo de nodige steun en expertise om zich persoonlijk en professioneel waar te maken.  “Als merk dat zeer dicht bij de vrouw staat is de actie Woman Up by Contrex® een logisch en organisch verlengstuk van onze ambitie om een maatschappelijke meerwaarde te creëren,” aldus Fabienne Liégeois.

“EXPERTISE VAN ULULE ÉN ONDERNEMENDE VROUWEN STEUNT START-UPS VAN VROUWEN”
Contrex® zet samen met Ulule haar schouders onder de actie Woman Up by Contrex® met financiële middelen, extra communicatie en expertise. Hiervoor krijgt Woman Up by Contrex® de steun van twee ervaren ondernemers: Els Van Aerschot van taalcoachingsbedrijf TinC, die zich actief inspant om als ondernemer vrouwen te begeleiden en Isabella Lenarduzzi, de oprichtster van JUMP dat ijvert voor de gendergelijkheid op de werkvloer.

De gezichten van de campagne zijn twee succesvolle ondernemende vrouwen. Anne-Catherine Gerets, die als interieurstylist haar eigen zaak startte en recent haar eerste interieurboek publiceerde, en Emilie Duchêne die enkele jaren geleden haar juwelenmerk Thea Jewelry opstartte.

“Het is belangrijk om vrouwen te tonen dat niets buiten hun bereik ligt om hun dromen en ambities te realiseren. In 2018 willen we zes boeiende projecten selecteren die we mee realiseren. We roepen dan ook elke vrouw met een goed idee, plan of project op om mee te doen aan de actie,” besluit Fabienne Liégois.

*Dit blijkt uit een studie in opdracht van Woman Up by Contrex® door het onafhankelijke onderzoeksbureau iVox bij een steekproef van 1000 Belgische vrouwen tussen de 20 en 55 jaar representatief op leeftijd, diploma en taal. De foutenmarge is 3,02%

**Cijfer van FOD Sociale Zaken en Gezondheid

WOMAN UP BY CONTREX®,
DAT IS:

• 6 projecten van vrouwen per jaar
  • Crowdfunding campagne
  • Coaching en advies
  • €2000 extra steun
  • Een lanceringsfilmpje over het project
  • Een professionele pr-campagne
  • Communicatie via social media, online websites en advertenties
  • Zichtbaarheid op de websites van Contrex® en Ulule

ANNE-CATHERINE GERETS OVER WOMAN UP BY CONTREX®
Je eerste stappen in de ondernemerswereld zetten is niet eenvoudig. Dat heb ik aan den lijve ondervonden. Het is geweldig dat Woman Up by Contrex® onderneemsters steunt in die cruciale opstartfase. Een professionele begeleiding is voor startende onderneemsters immers van goudwaarde.”

EMILIE DUCHÊNE OVER WOMAN UP BY CONTREX®
Ik vind Woman Up by Contrex® een fantastisch initiatief om vrouwen die zin hebben om te ondernemen dat extra duwtje in de rug te geven dat ze nodig hebben. De combinatie van coaching, de visibiliteit en extra financiële steun biedt vrouwen met onderneemplannen een unieke kans. Als starter had ik deze kans met mijn beide handen gegrepen.

OVER WOMAN UP BY CONTREX®
Met de actie Woman Up by Contrex® investeert Contrex® samen met het crowdfunding platform Ulule in het helpen van vrouwen om hun persoonlijk of professioneel project te realiseren. De actie stelt hiervoor middelen, advies en coaching ter beschikking van vrouwen om zich te lanceren. Woman Up by Contrex® heeft als missie vrouwen aan te moedigen om zich door niets tegen te laten tegenhouden om hun projecten waar te maken.

Woman Up by Contrex® wil zes projecten van vrouwen mee realiseren. Zij krijgen een crowdfunding campagne waarbij het opgehaalde bedrag verdubbeld wordt met maximum €2000 per project. Voorts wordt voor elk project een promotiefilmpje gemaakt en wordt het project voorgesteld aan de pers. De geselecteerde projecten worden gedurende het jaar door de experten van Ulule verder gesteund met raad en daad. www.contrex.be/nl/woman-up-by-contrex

OVER CONTREX®
Contrex® is een natuurlijk mineraalwater, rijk aan calcium en magnesium. Daarom positioneert Contrex® zich, sinds haar ontstaan, aan de zijde van de vrouwen.  Een tekort aan mineralen komt namelijk vooral bij vrouwen voor. In België heeft meer dan een op drie vrouwen een tekort aan calcium. Dit cijfer stijgt naar meer dan een op twee vrouwen met een magnesium te kort. 1 liter natuurlijk mineraalwater Contrex® is goed voor 58% van de referentie-inname van calcium- en 19% van de magnesium referentie-inname per dag. Door dit van bij de aanvang te communiceren onderscheidt Contrex® zich als het natuurlijk mineraalwater voor vrouwen. Deze positionering liet toe de bekendheid van het merk op te bouwen en de getrouwheid van de consumenten te winnen. Zo is Contrex® sinds 40 jaar de natuurlijke partner van vrouwen en evolueerde het merk met hen, met hun verwachtingen en met hun perceptie van hun lichaam.

In het verleden was de slanke lijn het sleutelonderwerp voor de vrouwen. Dat is vandaag niet langer het geval: (resultaten van een Franse IFOP-peiling)

• 90% van de vrouwen vindt niet dat slank zijn bepaalt of zij zich goed voelen in hun lichaam, maar wel het zichzelf aanvaarden zoals ze zijn.
  • 90% van de vrouwen stelt weinig of geen grenzen aan wat ze kunnen bereiken.
  • 95% van de vrouwen zegt dat een verzwakte conditie hen beperkt in hun activiteiten.

Vrouwen verwachten vandaag dat het merk Contrex® hen anders aanspreekt dan voorheen. Zij willen niet langer erkenning voor hoe ze eruitzien, maar voor wat ze doen. Zij willen dat hun merk hen steunt, valoriseert en motiveert en zich niet beperkt tot hun uiterlijk.

Onze nieuwe “Niets Houdt Ons Tegen” campagne wil vrouwen begeleiden in deze erkenning. De campagne verwijst naar het belang van hun lichaam. Het volstaat niet om te willen maar om te kunnen. En hiervoor moet ook het lichaam volgen. Contrex® vervult hierbij een belangrijke rol: haar mineralen versterken het lichaam, zodat het niets tekortkomt. Dat is de essentie van de nieuwe slogan ‘Contrex®, volg je lichaam’.

Nestlé Waters heeft van oudsher als doel om merken op te bouwen op basis van hun intrinsieke eigenschappen om zo aandeelhoudersmeerwaarde te creëren. Vandaag wil het bedrijf ook een maatschappelijke meerwaarde genereren door haar merken ook een sociale functie te laten vervullen.

Het spreekt daarom voor zich dat Contrex®, sinds vele jaren een trouwe partner van vrouwen, het merk is dat vrouwen moet helpen bij het realiseren van hun project,

Het is dit, voor Nestlé cruciale maatschappelijke engagement, dat aan de basis ligt van Woman Up by Contrex®
www.contrex.be

OVER ULULE
Ulule is sinds 2010 een internationaal reward-based crowdfunding platform met als doel ondernemers, starters en creatievelingen een tool aan te bieden om het heft in eigen handen te nemen. Meer dan 21.000 projecten zijn al met succes gefinancierd op Ulule, goed voor 100 miljoen euro aan ingezamelde fondsen, van meer dan 1,8 miljoen gebruikers wereldwijd.

Individuen, verenigingen of bedrijven kunnen een project lanceren op Ulule na het bepalen van een realistisch doelbedrag, een vaste termijn en niet-financiële en exclusieve rewards die ze zullen aanbieden aan internetgebruikers in ruil voor hun bijdrage. Als het doel wordt bereikt of overschreden, ontvangt de projecteigenaar het ingezamelde bedrag, wordt het project gerealiseerd en worden de funders beloond met de beloofde rewards. Wanneer het doel niet bereikt wordt, zullen de funders die het project mee hebben gefinancierd kosteloos terugbetaald worden.
www.ulule.com

Infografiek onderzoek vrouwelijk ondernemerschap